poniedziałek, 25 marca 2013

"Ciemniejsza strona Greya" E. L. James - recenzja

Opis książki

Drugi tom bestsellerowej serii niecierpliwie oczekiwany przez miliony czytelników! Perwersyjny seks, gwałtowna zazdrość, obsesyjna potrzeba kontroli, pożądanie, któremu nie sposób się oprzeć - E. L. James znów przeniesie nas w świat mrocznych sekretów i wielkich namiętności. W powieści "Ciemniejsza strona Greya" Ana stopniowo poznaje tajemniczą przeszłość swojego kochanka. Zetknie się nawet z jego byłymi kobietami...

Młodziutką studentkę i charyzmatycznego miliardera połączył nietypowy, silnie uzależniający układ. Demony czające się w duszy Greya dały o sobie znać ze zdwojoną mocą. Przestraszona Ana zerwała związek i zajęła się karierą w wydawnictwie w Seattle. Jednak okazuje się, że rozstanie jest zbyt bolesne. Dręczeni tęsknotą kochankowie przekonują się, że nie potrafią bez siebie żyć. Kiedy Christian proponuje dziewczynie zupełnie nowy układ, ona nie jest w stanie mu odmówić. Wkrótce zaczynają od nowa uczyć się siebie nawzajem. Christian walczy z przymusem kontrolowania innych ludzi. Ana przyzwyczaja się życia w luksusie i bronienia własnej niezależności. Kiedy wydaje się, że świat miłości, pasji i nieskończonych możliwości stoi przed nimi otworem, ciemne chmury gromadzą się nad luksusowym wieżowcem, w którym mieszkają... 

Moja opinia

Po pierwszym tomie postanowiłam kolejnych nie czytać.
Kilka razy jednak podchodziłam do 2 części  zachowując dystans i zastanawiając się czy jednak po nią sięgnąć (w końcu nie lubię posiadać niedokończonych spraw).
Przełamałam się i zaczęłam czytać... I dobrze zrobiłam.
Ku mojej uciesze mniej jest erotyki i opisów seksu, co akurat jest bardzo po mojej myśli.
Pojawiają się również inne treści - w tym i na samym końcu wątek kryminalistyczny, który spowodował, że chętnie sięgnęłam po część 3 :)
Sposób napisania książki nadal nie zachwyca - w końcu nic się nie zmieniło.
W treści natomiast pojawiają się inne wątki - powoli poznajemy niektóre aspekty przeszłości Greya, rozwijają się również uczucia.
Pojawia się kilka ciekawych akcji i zdecydowanie uważam,
że ta część była lepsza od części poprzedniej. 
Udaje się odnaleźć źródło perwersyjnych zachowań Szarego.
Ja podeszłam do tej książki również w inny życiowy sposób - a mianowicie chodzi mi o fakt,
jak zdarzenia z przeszłości i dzieciństwo mogą wpłynąć na psychikę człowieka
i jak zmieniają jego życie.
Po tytule spodziewałam się, że Grey pokaże swoje złe oblicze,
jeszcze ciemniejsze i nieodwracalne - jednak po przeczytaniu stwierdziłam,
że raczej chodzi tu o jego dzieciństwo i właśnie to,
jak wpłynęło ono na dalsze życie Greya i jego psychikę.
Myślę, że faktycznie literatura wysokich lotów to nie jest, ale z warto pokusić się o przeczytanie zwłaszcza, by móc wyrobić sobie własne zdanie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz